Realitný maklér je zrkadlom klienta

Z času na čas sa v realitnom biznise stretnem s názormi “Neboli sme spokojní s maklérom”, “Maklér pre nás nič neurobil”, “Realitná kancelária XY nie je dobrá”. Správanie sa realitného makléra častokrát však odzrkadľuje samotné správanie sa klienta.

Tak ako hovorí nejedno príslovie:

“Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva”, “Bez vetra sa ani lístok nepohne”, “Čo zaseješ, to zožneš”. To, čo vidíme v iných ľuďoch, v mnohom odzrkadľuje nás samotných.

Veľmi výstižne to opísal vo svojej knihe “Šlabikár šťastia” Pavel Hirax Baričák:

– niektorí ľudia sú našimi učiteľmi, kladú nám pod nohy rôzne prekážky, tým nás robia silnými, lebo nás tak nútia zdolávať ich,

– iní sú zas našimi zrkadlami. Či už v bežnom živote, v susedských vzťahoch alebo v realitnom biznise, vracia sa nám len to, čo sami vyžarujeme.

A tak sa veci opakujú a stále stretávame len tých “zlých maklérov”, až kým sami neprestaneme.

Keď klient vstupuje do realitnej transakcie so zámerom dokázať maklérovi, že mu jeho práca nejde, celá transakcia sa bude v tomto duchu aj niesť. Raz nebude postačovať kvalita scanu nejakého dokumentu, inokedy budú “track-changes” v zmluve len čmáranice. Treba si uvedomiť, že takéto správanie sa klienta narúša bezpečnosť realitnej transakcie. Keď je maklér profík, zvládne úspešne aj takýto obchod. Len priebeh by mohol byť príjemnejší.

Veľké a známe realitky sú častejšie pod drobnohľadom verejnosti a tak sa stáva, že niektorí ľudia hľadajú aj maličkosti, aby ukázali na niečo, čo “podľa nich” nefunguje.

Vytváranie napätia počas transakcie môže byť aj účelové – jedna strana sa tak snaží získať pre seba nejakú výhodu, napr. vyššiu zľavu, úhradu nejakej nadštandardnej služby a pod.

V dnešnej online dobe nie je ani nič neobvyklé, keď sa klient vyhráža napísaním zlej recenzie na makléra alebo realitku na internetových fórach, len aby napr. nemusel zaplatiť dohodnutú províziu.

Tak ako je dôležité, aby si klient vybral makléra, ktorý mu sadne hlavne po ľudskej a odbornej stránke, a ktorý sleduje v prvom rade záujmy svojho klienta, tak si myslím, že aj maklér sa nemusí snažiť získať každý obchod a každého klienta.

Stačí sa naučiť získať dobrý obchod a dobrého klienta.

Keď je klient dobrý, celý predaj je príjemný, bezpečný a úspešný. Takýto klient následne doporučí makléra ďalším podobne zmýšľajúcim klientom, pretože takí, akí sme my sami, takých ľudí k sebe priťahujeme a s takými sa najviac stretávame 🙂

Ak sa Vám blog páčil podporte ho zdieľaním 🙂

Ak potrebujete poradiť ohľadom predaja, či prenájmu Vašej nehnuteľnosti, kľudne sa mi ozvite:

Ing. Jana Kudelášová

Mobil: +421 905 713 105

E-mail: jana.kudelasova@re-max.sk

Adresa do kancelárie: RE/MAX Plus, Račianska 9, 831 02 Bratislava

alebo prostredníctvom kontaktného formulára na tejto webovej stránke.